Regulator obrotów na wentylu z procka.

Autor: Heziu <heziu[error>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 01:16:02 MET

Witam!!!
Mam Celerona D320 z boxowym chlodzeniem ktore strasznie halasuje.Kupilem
na allegro regulator obrotow zamontowalem na wentylu no i moge regulowac
obroty od 1000RPM do 2600RPM.Nie wiem jak ustawic wentyl zeby bylo i cicho
i bezpiecznie.Przy 2200RPM mam temperature procka okolo 36°C a w stresie
do 53°C(po godzinie dzialania prime95), jest znacznie ciszej niz do tej
pory.Jak wydusić z kompa siódme poty w krótkim czasie?Test w prime95 jest
zbyt długi.
Mam jeszcze inne pytanie.Czy wentylator dalej bedzie sie rozkręcał w razie
zwiekszenia temperatury ,czy nie i chocby nawet sie gotowało bedzie zawsze
2200RPM???Wydaje mi sie ze tak samo jak przy 12V powinien sie rozkrecac np
przy 10V z tym że do odpowiednio mniejszych predkosci.
Zwrost obrotów następuje przez zwiekszenie poboru pradu wiec zmiana
napiecia nie powinna wplywac na liniowosc calego procesu.Oczywiscie bedzie
mniejszy pobór przy 10V niż przy 12V ,ale bedzie.Czy mam racje??
Troche namieszałem ,ale jak ktoś wie o co mi chodzi to prosze o odpowiedz .
Dzieki

--
Pozdrawiam!!!
GG: 2842289 :)