Re: LCD - Gateway FPD 1800 - co to warte?

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 08 Feb 2005 - 18:24:26 MET

pk2@o2.pl wrote:
> Witam,
> Korci mnie monitor 18 cali za śmieszną w sumie cenę
> i na dodatek z gwarancją - nowy...

Niestety jest mały "haczyk" z tym "nowym" - praktycznie wszystkie modele
serii 1800 jakie spotkałem na polskiem rynku (u różnych sprzedających)
są najprawdopodobnie "refurbished"/posiadają drobne skazy matrycy.. Nie
są to jakieś dramatyczne defekty, większości z nich nawet nie zauważysz
bez starannej diagnostyki panelu, ale jednak.. Co do ich gwarancji - nie
jest wiele warta (mówię o tej w autoryzowanym serwisie Gateway w
Warszawie). Dopuszcza lekko licząc 8 "walniętych" *pełnych* pixeli/4
pixele w promieniu 5 cm od środka matrycy i nawet nie obejmuje
subpixeli. Jak więc widzisz musiałbyś mieć mocno "sfatygowany" sprzęt
żeby się załapał na tak ujętą normę - przy tym "iso" stosowane przez np.
LG czy Samsunga jest o niebo korzystniejsze..

> 1. Matryca aktywna TFT wyprodukowana przez LG
> 2. Obraz widzialny 18,1
> 3. Jasność 200 cd/m2
> 5. Kontrast 250 :1
> 6. Ilość wyświetlanych kolorów : 16 milionów
> 7. Kąt widzenia 160 / 160
> 8. Wyjścia :
> CYFROWE - DVI
>
> Cena poniżej 1000 zł - czy warto to kupić, czy zbierać na droższy LCD.

Masz pewnie na mysli model FPD 1810? Zdecydownie polecałbym w tej
sytuacji "dozbierać" na FPD 1830. Posiada on AFAIK inna matrycę -
świetną skądinąd LG Philips LM181E06 w technologii IPS! Matryce z tej
samej serii uzyto między innymi w Iiyamie AS4612 czy Nec'u 1860NX -
jeśli kojarzysz klasę cenową tych modeli to chyba wyjaśnia wszystko ;-)

> Jeżeli ten model odradzacie, to co warto kupować?

Jesli zdecydujesz się na Gateway'a kupowanego w Polsce - /zdecydowanie/
odradzam zakup "w ciemno". Musisz mieć 100% zaufanego/znającego sią na
rzeczy sprzedawcę, lub zakupu dokonuj wyłącznie osobiście i /starannie/
sprawdź matrycę (polecam np. Nec Monitor Test). Zwracaj szczególną uwagę
na "walnięte" pixele, wszelkiego rodzaju "plamki" i przebarwienia
(przejaw uszkodzeń mechanicznych np. na skutek niewłaściwego transportu-
często spotykany przy sprzęcie ze zwrotów) widoczne na jednolitym tle.

Generalnie - jesli trafisz dobry egzemplarz to w /bardzo/ przystępnej
cenie będziesz miał sprzęt prawie o kilka klas cenowych wyższy, przy
którym IMHO low-endowe LCD 19" się "chowają", głownie dzięki wspomnianej
matrycy IPS.

> Z góry dziękuję - Piotrek

NP - pozdrawiam.