Re: Proszę o rade - karta graficzna

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Mon 07 Feb 2005 - 17:08:46 MET

Dnia 7.2.2005, aneta napisał(a):

> Co sądzicie o karcie Sapphire ATI RADEON 9550SE 128MB (256bit procesor), DVI
> TV-OUT

IMHO lepiej dołożyć do wersji bez "SE" (128 bitowy dostęp do RAMu karty, w
wersji SE jest on 64 bitowy co ujemnie wpływa na jej wydajność).

> Czy nie bedzie problemu z praca na płycie MSI KT4V?

Nie będzie.

> Czy to karta ma o wiele gorsze parametry od GF 4200 Ti?

Hmmm, powiem tak - jest słabsza. ;D
A to tak przy okazji
http://www.benchmark.pl/artykuly/zestawienie_GPU_2/zestawienie_empiryczne.htm

> A przy okazji jaki programik polecacie dla sprawdzenia sprawnosci karty
> graficznej Nvidia.Nie osiągów ale jej sprawnosci
> bo rozłancza sie komputer np po odpaleniu winampa czy allplayera.Ale o dziwo
> na innym kompie tego nie robi.

Jakikolwiek benchmark wydaje się być odpowiednim softem (np. któryś z
http://www.futuremark.com/), ale sprawdzi się on tylko w wypadku
prawidłowego zainstalowania karty (sterowniki karty, chipsetu płyty gł.
itp.).

> A tak poza tym to bardzo sie grzeje karta graf i to w sumie kazda załozona
> na tym kompie bo mam akurat zapasowa GF2.
> Na inym kompie juz sie karta nie grzeje.

Poprawić cyrkulację powietrza w obudowie - jest na to wiele sposobów, od
zrobienia "porządku z kablami", instalowanie dodatkowych wentylatorów aż po
wyciągniecie komputera z szafki biurka. ;D

> Czym to najlepiej wszystko zdiagnozowac aby nie kupowac czegos co jest
> sprawne a przyczyna tkwi w czyms innym.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pyt.

--
    Michu <michu_l(at)tlen.pl>
"Jak Partia mówi, że nie da, to nie da.