AOpen AX6B+ problem z RAMem 256MB

Autor: Maliniak <maliniak69_at_wp.pl>
Data: Mon 07 Feb 2005 - 02:27:53 MET

Witam

Mam plyte AOpen AX6B+, ktora normalnie powinna obslugiwac kosci 256MB (max
1GB - 4x256MB). Pamieci sa na pewno sprawne, dzialaja normalnie na plycie
AX6B, ktora mam w innym kompie. Do tego sa to oryginalne Kingston'y. Problem
polega na tym, ze jak wsadzam 2 takie kosci to komputer w ogole nie startuje
(piszczy, ze cos mu nie gra). Wkladam 1 kosc 256MB jest niby wszystko ok,
dokladam 2x128MB, wykrywa 512MB, ale resetuje sie w momencie uruchamiania
WinXP. Jak wloze 1x256MB i 3x128MB to raz wykrywa same 128, czyli 384MB, a
czasami pokazuje 512MB (czyli widzi ta 256 jako 128). Komputer jako tako
pracuje, ale nie do konca stabilnie, bo zdarza sie, ze sie zresetuje po
30min pracy. BIOS jest niby najnowszy, pamieci sa na pewno z plyta
kompatybilne. Za bardzo nie wiem co zrobic. Juz mieszalem te pamieci na
wszelkie mozliwe sposoby. Pisalem do AOpen'a, ale jeszcze mi nie
odpowiedzieli. Moze sprobowac wgrac BIOS z plyty AX6B na ktorej te pamieci
chodza bez problemu? Moja rozni sie tylko dodatkowym sterownikiem SCSI.
Istnieje mozliwosc wgrania BIOSu przeznaczonego dla innej plyty i czy grozi
to unieruchomieniem plyty?

Licze na kazde wskazowki :)

Pozdrawiam
Jacek Malinowski