Re: Epson R300

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 19:51:09 MET

Dnia Sun, 6 Feb 2005 12:27:18 +0100, latet napisał(a):

> A czy masz doswiadczenia z nieoryginalnymi tuszami?

Nie mam, tylko oryginalne.

> Mam bardzo sprzeczne dane na ich temat (wiadomo, są rozne) -
> - jedny mowią, ze nie są wodooporne, inni ze sa,
> a jeszcze inni, ze przeciez oryginalne też nie są.

Oryginalne zdecydowanie nie są, ale jak włożysz zdjęcie do albumu to
wodoodporność nie będzie aż tak potrzebna.

> Ciekawe czy wydruki z R800 sa naprawde az tak widocznie duzo lepsze.
> W tescie CHIP-a ocenili jakosc R800 na 93% a R300 na 91%.

Na pierwszy rzut oka na pewno nie będą dużo lepsze. Myśle, że 99,9% ludzi
nie będzie potrafiło odróżnić tych wydruków.

> A moze Epson planuje wypuscic coś posrednego miedzy R300 a R800?
> Przydałby sie jakis R400, dla domowego usera, moze być wolny,
> bez bajerów, ale zeby mial ten czerwony i niebiski tusz, jak R800,
> no i ten Gloss optimizer (to chyba jakis lakier?)

Gloss optimizer to optymalizator połysku. R800 używa pigmentowego tuszu
który daje bardziej matowe wydruki. Dodatkowa warstwa lakieru dodaje
zdjęciu połysk. R800 ma czerwony i niebieski, ale nie ma light cyanu i
light magenty. Czerwony i niebieski ma także picturemate który robi świetne
zdjęcia, ale imho gorsze od R300. Dlatego nie ma sie co tymi kolorami
przejmować.

Myśle, że jeżeli nie ma bardzo dobrego aparatu to różnicy na zdjęciach nie
będziesz widział. Mam Minolte F200 i ostatnio zrobiłem zdjęcie i
wydrukowałem na R300 i HP PSC 2355. Różnica była w kolorystyce (na HP były
bardziej zywe kolory, oczywiście po odpowiednim dostrojeniu mozna to
uzyskać na każdej drukarce) i poza tymi kolorami ciężko było dostrzec
przewagę którejkolwiek. Szumy na zdjęciu uniemożliwiły dalsze porównania. Z
drugiej strony to zdjęcie było robione w warunkach dosyć słabego
oświetlenia i nie było najlepszym do porównań.

Niestety nie miałem akurat żadnego zdjęcia o wysokiej jakości i nie mogłem
porównać jakości wydruków bez uwzględnienia ograniczeń aparatu.

--
#Łukasz Ledóchowski GG:503647 lukled@tlen.pl
#http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10223
#7200.7 160GB 40GB | Epson C64