Grafika na płycie a wydajność PC

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 19:19:10 MET

Kiedyś testowałem Sisoft Sandrą peceta, który miał kartę graficzną na
płycie. Pojawił się komunikat, że dobrze byłoby zainstalować normalną,
zewnętrzną kartę, bo taka na płycie współdzieli RAM z CPU i nie dość,
że sama wolno działa, to jeszcze spowalnia PCta.

Mam kilka serwerów w obudowach 2U z płytami Intela 865GBFL (i865G), w
których wbudowana karta graficzna nie jest w ogóle używana (tylko do
uruchomienia/serwisu) i pracuje cały czas w trybie tekstowym. Czy w tym
momencie może to mieć wpływ na wydajność PC? Czy należałoby włożyć jakąś PCI
(tylko takie karty można włożyć w obudowie 2U), żeby tamta na płycie się
wyłączyła?

P.