Re: Czy to dysk pada???

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 16:53:29 MET

"Michal Bien" Xns95F5938029E82mbien@127.0.0.1

> Kazdy ma prawo robic sobie krzywde, albo "na zlosc mamie odmrozic
> sobie uszy" - widocznie nie lubisz swoich danych.

Nie lubię!
Regularnie je backupuję, naprawiam błędy logiczne FATalnych partycji
częściej niż codziennie, co jakiś czas porównuję, czy aby nie powstały
jakieś błędy w samych plikach, bo wbrew pozorom zapis na HDD nie jest
wcale pewny i mniej więcej raz na miesiąc jeden plik różni się od tego,
co jest zbackupowane i wówczas sprawdzam co uległo zmianie: plik właściwy
czy jego kopia. Czasami trudno odgadnąć, co uległo uszkodzeniu, bo na
oko oba pliki wyglądają poprawnie/prawidłowo, ale czasami po prostu
któryś z plików nie chce się uruchomić czy rozpakować.

I jakoś (poza śmieciami) przez dwadzieścia lat straty swoje
mogę liczyć w pojedynczych kilobajtach, choć przejechałem
się wielokrotnie na magicznym oraz miałem kilka padów DTLA.

> A gdzie sprzedaja dyski twarde [nowe, czyli wspolczesne od 40 GB w
> gore] po 7-10 zl [tyle kosztuje Arctic Cooling TC PRO]? Daj namiary to
> kupie caly kontener :>

Kilka razy przymierzałem się do kupna jakiegoś chłodziwa i okazywało
się, że kosztuje znacznie drożej niż kilka złotych, a zyski bywają
nieduże. Nowy dysk i tak muszę kupić, bo na tych brakuje mi
zdecydowanie miejsca.

> Zalezy co kupisz. Przy Samsungach P80 jak najbardziej, przy innych
> mozesz sie zdziwic.

Dyski będą coraz zimniejsze, gdyż zmiany temperatury są niekorzystne.
Podwyższenie temperatury -- to i zwiększenie ciśnienia wewnątrz lub
konieczność umieszczania cud-filtrów, i zmiany gabarytów części dysków.

Niby na czymś trzeba zawiesić głowice w trakcie pracy,
ale zwiększanie ciśnienia nie jest tutaj potrzebne.

> O ile to nie jest defragmentacja - polecam kupic drugi dysk, bo
> intensywna praca na jednym dysku z zapisem i odczyem danych [skoki glowicy]
> na duzej ilosci danych i dlugo nie sluzy jego zywotnosci, poza tym trwa
> duuugo, duzo dluzej niz odczt z jednego dysku, zapis na drugi na innym
> kanale. Nie wyobrazam sobie np: obrobki wideo na 1 dysku.

Masz rację teoretycznie i jej praktycznie nie masz.
Kopiuję całe partycje z dysku na dysk lub z jednej
części dysku na inną, czyli kopiuję dokładnie to
samo, i wiem, że różnice nie są astronomiczne.
Chyba kopiowanie na ten sam dysk trwa dwa razy
dłużej albo półtora raza dłużej -- musiałbym
sięgnąć do notatek, a raczej do listu, w którym
to komuś opisuję/wyjaśniam.

Nie mogę umieścić dysków na różnych kanałach, bo tylko
jeden kanał ma ATA66, drugi jedynie ATA33, bo to stara
płyta.

> B.IV glosniejsza od B.7200.7? Dziwne mi sie to wydaje. Z ta IV cos
> musi byc nie tak.

60 GB (IV) jest znacznie starszy od 80 GB (7200).

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@acii.art.pl    '.O_'