Grafika-przycinanie-brak plynnosci

Autor: Tom <piwonski1_at_wp.pl>
Data: Sat 05 Feb 2005 - 19:15:09 MET

Witam i pozdrawiam wszystkich

Przepraszam jak poszlo dwa razy, ale po pierwszym wyslaniu nie
widzialem mojego newsa na liscie

Problem o ktorym chce napisac dotyczy utraty plynnosci obrazu w grach.
Przesledzilem kilka list dyskusyjnych i zauwazylem ze sporo osob mialo
podobny klopot. Niestety wsrod odpowiedzi nie znalazlem zadnej ktorej
bylaby wstanie mi pomoc. Najbardziej irytujacym faktem jest to, ze ten
brak plynnosc pojawil sie bez wyraznej przyczyny, przynajmniej w mojej
ocenie. Do pewnego momentu wszystko bylo OK, gierki chodzily bardzo
dobrze. Pewnego dnia zauwazylem ze obraz nie jest tak plynny jak
kiedys. Dodatkowo pojawily sie skoki, szczegolnie w sytuacji gdzy
przeuwa sie na ekranie duzy fragment tla (np. obracam sie w
strzelankach, jak ide w przod wszystko jest OK). Poczatkowo myslalem
ze to jakis problem sprzetowy, jakies uszkodzenie, a z drugiej strony
system jest tak samo stabilny jak dawniej. Nie widze zadnych oznak
ktore wskazywalyby na uszkodzenie. Zadnych artefaktow. Komputer
przechodzi wszystkie testy. Dodam tutaj ze wydajnosc jest rowniez na
takim samym poziome jak kiedys. Tyle samo punktow w 3Dmark. Tylko ta
plynnosc, a dokladnie jej brak oraz czasmi skoki
Przechodzac do konkretow:
AMD 2800+
EPOX 8RDA+
512MB Twin Mos
Radeon 9600Pro
SB Live
Caviar 120GB
i inne

Czyli urzywam elementow dosc popularnych z ktorymi sporo osob sie
pewnie zetknelo.

Sterowniki do karty i plyty mam najnowsze (moze to blad ??). System XP
niedawno stawialem od nowa, wlasnie z nadzieja na poprawe sytuacji,
wiec jest w miare czysty. Caly czas pracyje firewall Sygate i antywir
Avast (ich wylaczenie niczego nie zmienia) i nic wiecej instalowanego
przeze mnie tz. nie mam zadnych innych programow dzialajacych w tle
np. do monitorowania sieci. Specjalista od komputerow nie jestem, ale
z drugiej strony troche o nich wiem i nie sadze abym zrobil cos
glupiego no chyba ze nie swiadomie. W Biosie tez nie grzebalem.
Podsumowujac: Powinno byc dobrze, a jest zle a ja nie wiem dlaczego
:-)

To moze byc wazne: Problem ten wystepuje prawie w kazdej
rozdzielczosci wiec to nie jest raczej problem wydajnosci. To wyglada
na jakis problem z synchronizacja.Vsync mam caly czas wlaczone
(wylaczenie powoduje wyrazne rwanie obrazu, ale tak mialem zawsze).
Czestosliwosc odswiezania mam na 60Hz (mam LCD) Nie wiem do czego
sluza opcje w sterownikach "Synchronizacja - pionowa, pozioma i
zespolona" Czy moga miec jakis znaczenie w kontekscie mojego problemu
? Jezeli tak to co powinienem zrobic/zmienic

Bede wdzieczny za kazda sugestie i pomoc

Gram w MOHAA i latam na FS2004

Pozdrawiam Tomek