Re: Natężenie na molexie

Autor: Damian Pietras <daper_at_DONT_SPAM_MEdaper.net>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 23:50:26 MET

On 2005-02-04, PMZ <pmz@buziaczek.pl> wrote:
> Pytanie powinno może iść na pl.elektryka ;-) ale jako, że dotyczy zasilacza
> komputerowego, zadam je tutaj. Jestem zupełnie zielony "w temacie"
> elektryki, więc proszę się niczemu nie dziwić :-)
>
> OK, jeżeli zasilacz ma w parametrach napisane, że daje 30 A na linii 5 V, to
> znaczy, że jest to maksymalne natężenie jakie on może dawać, czy też
> natężenie, które jest na tej linii stale, gdy zasilacz jest włączony?

Maksymalne natezenie. Stale jest napiecie, a natezenie zalezy od
obciazenia.

> Podłączam amperomierz do wolnego molexa podczas pracy komputera i wychodzi
> mi, że na linii 5 V (czerwonej) jest 11.8 A. Czy to oznacza, że w tej chwili
> zasilacz podaje 11.8 A z maksymalnych 30 A na jakie go stać?

Zrobiles zwarcie, nie rob tego wiecej: kiedy podlaczasz amperomierz, to
tak, jakbys wzial drut i jego konce wcisnal tam, gdzie wcisnales
koncowki.

W ten sposob mierzy sie napiecie, amperomierz musialbys podlaczyc
szeregowo razem z obciazeniem, a to bez kombinowania jest raczej nie
mozliwe w komputerze (nie ma takiego dojscia).

Na przyszlosc: nie uzywaj juz amperomierza ;)

--
Damian Pietras
http://moc.daper.net - console audio player for Linux/Unix