Re: NTFS vs FAT32

Autor: Marek Turski <marasek_at_usunto.qwe.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 16:57:04 MET

> FAT32 czy NTFS? Bo obilo
> mi sie o uszy, ze NTFS lepiej sobie radzi z wiekszymi dyskami

jedynym znamym mi powodem, dla ktorego lepiej miec partycje FAT32 niz NTFS,
jest kompatybilnosc tej pierwszej z praktycznie wszystkimi systemami
operacyjnymi (i klopoty z kompatybilnoscia tej drugiej).

NTFS jest ogolnie szybszy, efektywniej obsluguje male pliki, obsluguje pliki
>4gb i jest dobrym wyborem w wiekszosci przypadkow.

> ps. jezeli przerzuce kilkanascie plikow z dysku FAT32 na NTFS to czy
> nic im sie nie stanie?

nie :)

Pozdrawiam,
Marek

ps. ok, wymyslilem jeszcze jedna przewage FAT32... nie ma tam zadnych ACLi,
szyfrowania, kompresji, itp., przez co obsluga pojedynczego pliku o
rozmiarze calego dysku moze byc nieco szybsza niz w przypadku NTFS...
probowalem kiedys to benchmarkiem uchwycic, ale sie nie udalo - cecha
pozostaje teoretyczna, a zastosowanie moze miec w robieniu swap-file'a.