Re: GF FX5600 - czy reklamowac?

Autor: Gerard Mi?ta <gerard_at_mmelektronik.com.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 16:54:59 MET

 Brovar napisał:
> Witajcie,
> Od niecalego roku jestem posiadaczem karty graficznej GeForce FX5600
128bit
> 128mb (jakis NoName). Od niedawna mam z nia 2 problemy:
>
> 1)Wiatraczek po uruchomieniu kompa dosc glosno ryczy, po jakiejs minucie
> cichnie (ale nie przestaje sie krecic - sprawdzalem). Posmarowanie WD40
nie
> pomoglo.

Prawdopodobnie lozyska sie starly, powinni Ci wymienic w ramach gwarancji
wiatraczek, ale nie jestem pewnien bo na wiatraki jest tylko 3 miesiące
gwarancji - mowie o wiatraczkach dodatkowych.

> 2)Pojawiaja sie artefakty (kolorowe kropki, migajace elementy obrazu) w
> grach takich jak NFS:U2, CS:Source, HL2 i innych. Do niedawna tego nie
bylo.
> Próbowałem na roznych sterownikach - wciaz to samo.
>
> Karta nie byla podkręcana. Sprawdzalem organoleptycznie i nie jest
> specjalnie gorąca (ani pamieci, ani radiator).

Prawdopodobnie pamieci sa uszkodzone, ale polecam wycieczke do znajomego i
tam jeszcze sprawdzenie karty.

> Kartę kupilem w ProLine i za jakies 2 tygodnie konczy sie gwarancja na
nia.
> Czy opisane problemy mogą byc przyczyna reklamacji? Czy ktos reklamowal u
> nich grafike (jak dlugo to trwa?)? A moze jest cos co moge zrobic we
wlasnym
> zakresie, zeby uniknac pozbawiania sie kompa na 21 dni roboczych czy cos
> kolo tego? Czy te artefakty moga byc efektem wirusa czy cos? Jesli moga,
> "zrobie format" tylko nie chce mi sie tego robic na darmo:),

Polecam sie pospieszyc z oddaniem jej na gwarancje, artefakty nie sa wina
wirusa tylko karty wiec format prawdopodobnie nic by nie dal :)
Po prosty Serwis i tyle :)

Pozdrawiam
Gerard