Zasilacze przez lata

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 13:48:18 MET

Witam.

Tak mnie wczoraj tknelo i pomyslalem - jak to dziwnie i niekiedy znacznie
zmieniaja sie moce zasilaczy komputerowych przez lata.

Wszystko to wzielo sie z tego, ze kiedy ostatnio czyscilem i
przygotowywalem 386'ki na router (ktory do dzis nie dziala - ale csss...
;-) popatrzylem na ilosc Watt zasilaczy.
Oscylowalo to w granicach ~100W. Moze dziwne, ze tak malo, ale oba to
jakies cuda (Compaq i Tandon) z wlasnymi plytami i wlasnymi obudowami.
Potem rozlozylem inna 386'ke, juz w midi tower i ta miala zasilacz 200W.

A wczoraj dostalem miniaturowa 486'ke z bebechami (dysk, flop, kontroler
HDD i LPT/COM, itd.) i ta ma zasilacz... 60W! Malenki, a dziala :-)

Stad moje pytanie - jak przez lata (srednio) ksztaltowala sie moc
zasilaczy komputerowych? Tak od XT po dzisiejsze Prescotty itd.

O tyle sie pytam, ze patrzac na 60W 486 i 360W mojego Athlona to prawie
rzad wielkosci wiecej (wszak bywaja zasilacze i ponad 500W).

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055