Re: monitor LCD

Autor: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto_at_na_serwerze|gazeta.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 23:31:29 MET

Max napisał(a):
> Witam,
> zamierzam nabyć nowego LCDka, jednak w rozważanej klasie są do nabycia
> monitory o różnych cechach, czyli brak modelu o wszystkich parametrach
> "naj". Dlatego proszę o opinię, co jest istotniejsze:
> - jasność (250 lub 450) - czy kontrast (600:1 lub 300:1) [LCD o dużej
> jasności często mają stosunkowo niski kontrast]
Czy bedziesz uzywac monitora w jasnym czy ciemnym otoczeniu?
Jesli w jasnym to postaw na jasnosc wtedy obraz bedzie zywy i czytelny.
Jesli w ciemnym to na kontrast wtedy jasny obraz nie wypali ci oczu.
> - czy czas reakcji 16ms, a przy tym plamka 0,29, to zbyt mało do nowych
> gier, czy smużenie będzie zauważalne?
Najlepiej wez ze soba do sklepu jakas gierke 3d i zapusc ja na badanym
monitorze i wszystko bedzie wiadome. Z tym smuzeniem jest tak ze kazdemu
  inaczej sie to w oczach uklada. Ja mam lg1530 i jestem zadowolony.
smuzenie jak sie wpatrzyc jest zauwazalne. Jednak w porownamiu do mojego
starego CRT belinei 102020 to jest nawet mniejsze. Dziwne nie?
Wiem ze ta belinea to zlom.
> - czy złącze DVI daje istotny zysk jakości i szybkości? [Niektóre
> monitory mają bowiem niezłe parametry, a brakuje im cyfrowego wejścia].
Uzywam mojego LCD na d-sub i nie mam jakos potrzeby przesiadac sie na DVI.
Wazne zeby uklad logiki w monitorze byl na tyle madry zeby umial sie jak
najlepiej dopasowac do cykli synchronizacji i w rezultacie zapewnial
kropke w postaci kropki a nie w postaci "kopnietego" przecinka
(jasniejszy lub ciemniejszy piksel obok piksela rozpatrywanego) Wazne
zeby karta graficzna dostarczala dobry obraz bo jak ma na pokladzie
jakies kiepskie filtry to nawet lcd nie pomoze i obraz zawsze bedzie
rozmazany.

--
Lukasz Sczygiel