Re: Zaszyfrowany HD

Autor: jrs <x_at_x.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 17:38:01 MET

> co z takim fantem zrobić ?? wszystkie znane mi programy do partycjonowania
> Paragon Partition Manager 6.0 pro, Partition Magic 8.0, 7 Tools Partition
> Manager
> nie daja rady nie pomaga updete MBR wywalenie partycji itp. operacjie,
dysk
> pozwala odpalic sie jedynie na jednym kompie, na innych "system locked"
> enter password
> nie zalezy mi na danych jedynie na dysku !! nie wiem czym to jest
> zaszyfrowane, gdybym wiedzial
> byc moze daloby sie proces odwrocic, prosze pomozcie... pozdrawiam LAiK

Z takim dyskiem niewiele zrobisz!

Po zalozeniu hasla dysk nie pozwala na zadne operacje odczytu ani zapisu
dopoki przy uruchamianiu nie dostanie hasla.
Jest ono zapisane na zerowym cylindze razem z informacjami o strukurze
dysku, a nie w rzadnym epromiku, wiec usuniecie go jest bardzo trudne.
Opcje to:
- zhackowanie firmawu dysku
- metoda brutal force (z tego co wiem po pewnej ilosci blednych hasel dysk
wymaga restartu wiec, bedzie to dosc czasochlonne
- oddanie dysku firmie zajmujecej sie tym (duuuuzo drozsze niz nowy dysk)
- potraktowanie dysku silneym magnesem na 100% usunie haslo, niesty dysk
bedzie wtedy bezuzyteczny :P

Jedyny pewny sposob dostania sie do takiego dysku to odczytnia hasla bios
komputera (laptopa) na ktorym byl dysk, poniewaz domyslnie sa one
identyczne.
Ale do tego trzeba miec laptop, a nie sam kradzony dysk :PPP