Re: zmiana napędu w notebooku Toshibie

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 20:38:14 MET

Proces Rafał Brzoskwinia <brzosk@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Potrzebuje w laptopie Toshiby 1410-303 zmienic naped optyczny na nagrywarke
> dvd. Problem w tym ze po zmianie wyskakuje mi blad Drive1#. W serwisie
> Toshiby powiedzieli ze trzeba zmienic ustawienia napedu na cable select ale
> jak juz nie chciali poiwiedziec. Chcieli zebym im przyslal notka. Czy ktos
> moze mi powiedziec jakim oprogramowaniem to zmienic.

Miałem kiedyś taki problem, trzeba było wtedy zmostkować piny CSEL i
GROUND (28. i 26.) na kablu IDE od strony urządzenia master. Ale w
notebookach to zwykle inne piny, choć zasada ta sama - uziemiasz CSEL
dla mastera a oba urządzenia mogą zostać w trybie cable select.
Przypadkiem natknąłem się jednak na opis tego problemu z Toshibą, tylko
że po angielsku. Do zobaczenia zdjęć trzeba się zarejestrować.
http://www.daniweb.com/techtalkforums/showthread.php?t=1615
opis jak przerobić kable aby umożliwić zmianę master/slave oraz
flashowanie napędów.

Tam masz linki do programów także, może pomoże.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8