Re: Udostępnianie dysku?

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 13:55:53 MET

Tomek napisał(a):
> Witam!
> W domu założyłem sobie sieć, 2 kompy, jeden stoi u mojego brata a drugi u
> mnie. Komputer mojego brata udostępnia mi internet oraz dysk, a mój tylko
> drukarkę. Chcę udpstępnić też swój dysk, ale za cholerę nie mogę. Choć w
> panelu administracyjnym niby widnieje, że jest udostępniony (na ikonce, ręka
> udostępniania jest widoczna) to i tak mój brat nie może skorzytać z mojego
> dysku, wciąż ma komunikat odmowa dostępu. A dysk oznaczony jest jakoś tak
> C$? Jak udostępnić mój dysk?

zauważ że C$ i inne tego typu w XP'ku są domyślnie zablokowane przez
system, poprostu nie zalogujesz się na nie z zewnątrz, sprawa nie
dotyczy w2k,

- udostępnij napęd jako inne tzw 'sharename' najlepiej bez $,
- uaktywnij konto gościa
- na obu komputerach wyłącz zapory ogniowe lub ustaw żeby przepuszczały
porty 135 445
- oczywiście zakładam że sieć masz skonfigurowaną poprawnie (IP,
netmaska, bramka, grupa robocza/domena)