Re: Dysk Samsung; ale który model? (długie)

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 02:34:01 MET

"SotY" ctmhlu$llb$1@news.onet.pl

> wiem jak dziala technika kolejkowania w dyskach scsi... NCQ jest juz
> dostepne rowniez w dyskach SATA ale nie o tym byl temat...

Wiem, albo raczej wiem, że miało być lada moment. :)
I jest mi to potrzebne do odpowiedzenia na czyjś
zaległy post na tej grupie. :)

> napisalem juz, ze w moim przypadku cena zakupu i pojemnosc serwera byla
> podstawowym kryterium... policz sobie ile by kosztowalo zlozenie serwera
> 1,5TB na scsi a ile na ide... teraz juz widzisz czemu postawilem na ide ? ;)

Chyba każdy z tego powoduu stawia na IDE.
(bo chyba inych powodów nie ma; ogólnie
EIDE jest raczej prymitywny)

> wiesz praca w domu na kompie a praca w serwerze, ktory jest wlaczony
> 24/7 i non stop okolo 30 uzytkownikow rownoczesnie sciaga/wysyla cos
> z predkosciami dochodzacymi do 10 MB/s (lacze 100 Mbps full duplex)
> to jednak nie to samo i maxtory skapitulowaly po okolo 1,5 roku a inne
> dyski dzialaly bez problemow dlatego taki a nie inny moj osad dyskow
> tej marki

Wiem, że to coś innego i przecież o tym piszę ,,piętro" wyżej. :)

A poza tym -- nie mam u siebie Maxtorów, ale Barracudy. Nie
znam obecnych Maxtorów. :) Kiedyś Maxtor kojarzył mi się
z czymś niezniszcalnym jak czołg, który jednak można zniszczyć
bez trudu, o ile się dobrze doń podejdzie. :) Cudeńkiem był
Quantum -- delikatny i pewny. :) Barracuda była bez rewelacji
w złym i w dobrym tego słowa znaczeniu. :) A jak jest teraz
z dyskami --- nie wiem. :) Moim zdaniem EIDE są tak tanie,
że jeśli komuś zależy na bezpieczeństwie -- powinien sobie
stosownie poRAIDOWAĆ. :)

--
  .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'