Re: Wentylator do obudowy

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 23:45:42 MET

*Delfin* wrote:
> Moze byc z czujnikiem. Tylko, ze ten nie chodzi cicho, slychc wyraznie
> jakies cykanie cewek czy czegos, co steruje wentylatorem.

Odradzam Glacialtecha Silent Wings. Może i nie szumi mocno, ale cykanie
jest koszmarnie głośne. Nawet zrobiłem filmik:
http://diefen.neostrada.pl/glacialtech.avi
Wie ktoś może co tak może w tym cykać? Kiedy kręci się go palcami,
nie ma tego...

Mam u siebie jednego Arctica, też cyka, ale na tyle cicho, że po montażu
w klatce z HDD nie słychać go w ogóle. Imho najcichsze są najtańsze
wentylatory z łożyskiem ślizgowym, które przy 12v osiągają około 2500
do 2800rpm, robią się niesłyszalne po zmianie na 5v i wpuszczeniu do
łożyska kropli oleju.

--
Pozdrawiam
  __