Re: monitor CRT 17'

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 21:18:04 MET

Dnia Thu, 27 Jan 2005 20:04:09 +0100, DooMiniK napisał(a):

> Co sądzisz o:
> http://www.proline.pl/shop.php?prodid=4e45435f46453737305f3137275f424c41434b
Taki sobie. Niedawno kupowałem monitor 17" i też miałem problem z
wyborem. Tego Nec'a widziałem - cena adekwatna do możliwości.
Parametry bardzo przeciętne, ale czego spodziewać się za 500 zł? Nie
ma się co czarować - nawet Nec za 500 zł nie będzie sprzedawał bardzo
dobrego monitora.

IMHO lepszym wyborem będzie zakup Samsunga z serii 795 MB lub DF.
Niedawno sam kupowałem 795DF i muszę powiedzieć, że całkiem fajny
monitorek. Płaski (na początku obraz wydaje się wklęsły - tak jak na
flatronach), bardzo dobra geometria, dużo opcji w OSD, małe gabaryty,
przyciski umieszczone z boku zamiast na przodzie monitora (ciekawe i
wygodne rozwiązanie). Dodatkowo parametry 795DF są więcej niż
zachęcające - plamka 0,2 mm, max 1600x1200, 1280x1024 w 75 Hz i
1024x768 w 100Hz. W praktyce obraz jest bardzo dobrej jakości (jak za
cenę 550zł).

Z pozostałych nowych i tanich monitorów polecam miro. Za 500 zł
dostaniesz takie cudo http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=6286 ,
a za 550 http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=6287 (z kineskopem
identycznym jak w Samsungu 757MB). Nad nówką Nec w cenie do 550 zł
nawet bym się nie zastanawiał.

Co do zakupu używanych monitorów, to byłbym ostrożny. W przypadku
Samsunga gwarancja to 3 lata, zaś w przypadku używek różnie to bywa.
Jak ci się taka używka zepsuje, to zostajesz z ręką w nocniku (dlatego
jeżeli używka, to gwarancja 1 rok, a nie jakieś 30 dni lub 3 m-ce).