Toshiba Satellite Pro 430 CDS - problemy

Autor: Silver Ghost <silver_ghost_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 26 Jan 2005 - 22:51:08 MET

Witam!

Mam Toshibe 430 CDS i pewien z nia problem. W sumie to zabytek, ale
jednak chcialbym go uruchomic.

CPU P120
RAM 24MB
HDD 2GB Toshiba

Problem polega na tym, ze nie zawsze chce sie uruchomic, a jak juz sie
to uda to sa klopoty z dyskiem. Albo go nie wykryje, albo wykryje jako
dysk o pojemnosci 51 MB, bios zmienia/zapomina swoje ustawienia, jak
juz sie odpali to potrafi w czasie pracy.. np. zakladania partycji,
nagle zgubic dysk. Czasem zaczyna strasznie zwalniac, tak ze
wprowadzenie komend z klawiatury zajmuje dobrych kilka sekund. Zdarza
sie, na starcie wyswietli jakis blad w stylu FF READ WRITE ERROR.

Na poczatku obwinialem dysk, bo oryginalny maial BAD-y (1,3GB), jednak
przy podpieciu 100% sprawnego 2GB, sytuacja sie nie zmienila.

Dokonalem upgrade-u BIOS-u do najnowszej osiagalnej wersji, operacja
przebiegal OK, ale problemy zostaly.

Zastanawialem sie czy to nie problem z bateryjka COMS-u ale ten
akumulatorek jest nieosiagalny, a napiecie trzyma.

Pomysly mi sie koncza, a komputerek jakis czas temu jeszcze dzialal.

Pozdrawiam

--
Silver Ghost
// Doswiadczenie zmienia sie proporcjonalnie