kabeki cyfrowe do cd-romu

Autor: proxy boy <webtrust_at_o2.pl>
Data: Wed 26 Jan 2005 - 17:04:31 MET

Wiekszosc napedow ma juz takie dwupinowe gniazdo
do cyfrowego przewodu audio, ktory podlacza sie z drugiej
strony bezposrednio do karty dzwiekowej.

Mam w zwiazku z tym pytanie jak sprawdzic czy
przy np. rippowaniu dzwieku z plyty cd audio do
mp3 wykorzystywany jest ten wlasnie kabelek
cyfrowy czy tez moze ten stary tradycyjny (bodajze
czterozylowy) ...

Drugie pytanko to czy podlaczenie tego kabla
jest bez znaczenia - chodzi mi o to czy bialy
moze byc po lewej a czerwony po prawej
i na odwrot - mam klopot z tym bo nie ma oznaczen
ani na soundblasterze ani na drajwie i nie wiadomo
ktory powinien byc gdzie - czy to jest wszystko
jedno czy tym mozna cos spalic ?

I ostatni bzdet - czy te kable maja jakies oznaczenie
- jak bede chcial sobie kupic to o co pytac ? po
prostu cyfrowy kabel audio do cd romu ?

thx
proksio