dos, clipper i drukarka LPT->USB

Autor: greg <quliver_at_interia.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 20:31:44 MET

w napisanym w CLIPPERze programie księgowym (pracującym pod Win98 w oknie
DOS) próbuję od jakiegoś czasu uruchomić drukarkę pod USB..
przetestowałem już kilka możliwości :
1. net use - działa ale nie zawsze + duże opóźnienia wydruku;
2. printfile - zapycha mi bufor drukarki - coś się zapętla;
3. dosprn - super program ale....
mój program DOSowy jest inteligentny i sprawdza (nie wiem jak) czy
podłączone są do kompa drukarki na LPT bądź przechwycony jest port LPT1 i
dlatego przy próbie wydruku bez drukarki LPT wyświtla info: "drukarka nie
gotowa".
Program DOSPRN przekierowuje wszystkie wydruki z LPT na wskazaną drukarkę
zainstalowaną w Win98, ale w sposób niejawny tj. nie przechwytuje poortu!!!
Jak więc oszukać dosowy program księgowy i wmówić mu, że ma podłączoną
drukarkę???? Może założyć jakiś klucz na złącze LPT????
Pozdrawiam...