Re: monitor a zdrowie ?

Autor: jurek <malin74_at_hoga.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 15:13:46 MET

robin wrote:

> pierwsza odp. na 'nie'. Tez duzo czasu spedzam przed monitorem i oczywiscie
> zgadzam sie z tym ze 'higiena pracy' musi byc zachowana i na to zaden
> monitor nie pomoze. Jednak pomiajac te fakty jak 'higiena pracy' czy inne
> (waga, objetosc itp). a tylko skoncentrowac sie na wplywie samego monitora
> na zdrowe (LCD czy CRT modele 21 wieku)? Jak na razie wnioskuje z tych
> wszystkich postow, ze jednak LCD korzystniej wplywa na samopoczucie, komfort
> pracy oraz wzrok (calkowity brak migotania).

Nie pomijaj tzw. "higieny pracy", bo to ona decyduję o Twoim
samopoczuciu, komforcie pracy i jak długo Twoje oczy wytrzymają. Ja
przeszedłem w pracy z dobrych CRT ADI na LCD Belinei i jak mnie oczy
bolały w zimie (włączone centralne ogrzewanie) tak nadal bolą po kilku
(6-8) godzinach pracy.
Mogę tylko powiedzieć, że do pracy z tekstem, LCD to bardzo dobry wybór.
Ale pamiętaj dobry LCD i co najważniejsze dobrze ustawiony (kontrast,
jasność itd.)
A w domu i tak mam CRT i to nie tylko ze względu na finanse :)

Jurek