Re: Fat32 vs NTSC [help]

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 20:44:20 MET

> Prosze o pomoc w decyzji jaki system plikow wybrac.
> Do tej pory pracowalem w FAT32 i nie wiem czy podczas zmiany systemu (XP)
> nie przejsc na ntsc.
> I jeszcze cos, czy przy ntsc tez trzeba dzielic dysk na partycje dla
> mniejszej straty pojemnosci dysku (250gb) ?

Nie, klaster niezależnie od wielkości partycji zawsze może mieć 4 kB
w przypadku Win 2000 i XP 4 kB to właśnie domyślna wielkosć
oferująca optymalną wydajność i pełną funkcjonalność,
w starych czasach NT4 domyślną wielkością klastra było 512 B
lecz związane to było z bardzo mało wydajnością takiego dysku
dużo mniejszą niż tego samego dysku sformatowanego pod FAT32

--
Robert Winkler