Re: nec 1970NXi czy iiyama E481S ??? [dugie]

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 19:50:31 MET

> To z ciekawosci zapytam czy wszystkie matryce maja ten modul?

Nie. To jest cecha wyświeltaczy AUOptronics. Wyświetlają niepełną paletę
odcieni resztę emulując. Do tej pory nie spotkałem się z opinią że ową
emulację widać. Sam mam mocno krytyczne podejscie do jakości monitorow i
również jej nie widzę. Miałem taki monitor dość długo, więc mogę się
wypowiedzieć. Natomiast zauważylem bez jakiejkolwiek wątpliwosci że
niezwykle wazna jest jakość karty graficznej.

> (przy lapaniu
> ostrosci na macro nie pojawiaja sie interferencje jak u mnie)

To akurat inna bajka. "Łapiesz" morę zachodzącą przy nakładaniu się obrazów
o zblizonych rozmiarach "wzorka" lub wielokrotnościach rozmiarów "wzorków"
do rozmiarów piksela przetwornika aparatu. Masę kilobajtów o tym napisano
na grupach fotograficznych.

(duuuużo ciach....)
> jaki wystepuje. Inne ktore opisujesz nie maja miejsca, obraz jest ostry,
> dokladny i bez cieni.

> Prawdopdobnie wysle monitor jeszcze raz do reklamacji z nadzieja ze jednak
> uda sie sprawe naprawic

Czyli wydaje się że masz do czynienia z wrodzoną wadą. Objaw niewłaściwej
jakości obrazu wywołany przez kiepską kartę graficzną występuje praktycznie
zawsze w połączeniu z nieostrymi literkami/cieniami lub jednym i drugim.
Oczywiście wolałbym nie ryzykować opinii zamiast serwsu, ale jest to
prawdopodobne. Jakiś czas temu jakaś niewielka seria 1701 miała "piszczące"
cewki. Serwis rutynowo wymieniał to w iluśtam monitorach.

Wyślij monitor, przy czym bardzo dokładnie opisz objaw i podaj pewną i
dobrze by było, łatwą metodę zaobserwowania zjawiska tym bardziej jeśli nie
jest widoczne na pierwszy rzut oka. Serwisant też człowiek i należy go
nieco naprowadzić. Wiem że nie brzmi to profesjonalnie ale wielu ludzi
sądzi, że wystarczy serwisowi napomknąć "to nie działa jak trzeba" i
wszystko zostanie naprawione. Jeśli sprecyzujesz jak zaobserwować drżenie,
przy jakim obrazie (mozna dołaczyć np plik testowy z obrazem na jakim widać
objaw), na jakich nastawach monitora, w jakim trybie graficznym i tym
podobne szczegóły, serwisantowi będzie łatwiej dojść o co chodzi, a i
ewentualną reklamację łatwiej przeprowadzić.

Pozdrawiam i powodzenia

--
Tomasz Jurgielewicz
Pena oferta NEC-Mitsubishi, Eizo, Iiyama