Re: zakup procesora - pytanie laika

Autor: vic <vic_at_o2.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 19:29:51 MET

Zora wrote:

> Moja instrukcja do karty DFI AK74-EC nachipsecie VIA KT133 podaje
> wymagania procesora:
> AMD Athlon/Duron 100 MHz (200MHz DDR),
> Tymczasem sprzedawca oferuje Duron 200 MHz (DDR).
>
> Za diabła nie wiem co zacz ten DDR, jedyne co mi się kojarzy to RAM, ale
> na tej płycie to akurat nie DDR :).
>
> Powiedzcie ludzie czy mi ten procesor przypasuje do karty, bo
> częstotliwość taktowania samego procesora to akurat mieści się w
> wymaganiach karty.
>
> Pozdrawiam serdecznie.
A więc tak:
szyny (procka i ramu) to tak ogólnie 100, 133, 166, 200, 233, 266 i dalej co
33
Najnowsze procki i pamięci korzystają z dwóch zboczy sygnału (spadek i
wzrost czy jakoś tak) więc efektywna częstotliwość wynosi 2*szyna (czyli
DDR - Double Data Rate), i mamy częstotliwości 200, 266, 333, 400 MHz itd.

Of tego jest google :)