Re: Barton 2600 - Sempron 2600

Autor: Jerzy Wawrzyniak <Wywal_to_Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl_i_to_tez>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 12:58:33 MET

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości
news:34lda87mgplz.1fos0t5phu9gl.dlg@40tude.net...

> Tak czytam ten wątek i pozwolę sobie się nie zgodzić. Najkorzystniejsza w
> tej sytuacji byłaby wymiana na Semprona 3000+, który jest procesorem
> najbliższym Bartonowi pytającego. Ten Sempron jest właśnie na jądrze
> Bartona, ma taktowanie niecałe 2 GHz, na tej płycie prawdopodobnie więc
> pójdzie i będzie rozpoznany jako Barton.

Czytając również informacje zamieszczone w szczegółowwych opisach płyty na
stronach MSI nie wynika, że Semprona zaakceptuje. Na temat Sempronów przy
tej konkretnej płycie się milczy. Natomiast podstawowa wada Sempronów,
podobnie jak Duronów czy Celeronów to okrojony cache i spowolnienie systemu
na aplikacjach mocno wykorzystujących ten rodzaj pamięci jest odczuwalne i
widoczne "gołym okiem".
Swego czasu pracowałem na komputerze domowym na Duronie 1300, a w pracy na
Pentiumie 1000. Niby w ogólnie publikowanych testach wydajność jednego i
drugiego była porównywalna (a według niektórych publikacji dawano przewagę
Duronowi 1300). Moje subiektywne odczucia były inne. "Powolny" Pentium
wypadał lepiej niż "szybszy" Duron. Dlaczego? Właśnie sprawa cache'u.
Właśnie osobiste doświadczenia, a nie wyniki benchmarków pisanych na
zamówienie producentów konkretnych wyrobów wyrobiły we mnie odczucia (bez
wątpienia subiektywne), które w tym wątku wywołanym przez mojego imiennika
przedstawiam.

--
Jerzy Wawrzyniak
Wywal_to_Jerzy_Wawrzyniak@klub.chip.pl_i_to_tez