Re: servis komputerowy pytanie?

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 15:36:44 MET

Użytkownik "VooDoo" <V.o.o.D.o.o@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:csr3gf$1e1e$1@news2.ipartners.pl...
> Witacjcie
>
> byłem dzisiaj w sklepie komputerowym i tam sie dowiedzialem od sprzedawcy
> ... ze zitegrowana k. graficzna nic nie pobiera z mocy procesora.... czy
> to prawda ? acha jeszcze wspomial ze jeli chce przebic graficznie tą
> zintegrowana to musze wydac conajminiej 400 zł na karte.... !??!?! anyway
> czy k gtraficzna zintegrowana bierze cos z procka ? a przynajmniej czy w
> takim samym stopniu jak zwykle karty graficzne?

Procesor to glowny element zestawu komputerowego. Wszystko dzieje sie z jego
polecen. Generowanie obrazu rowniez. Gdyby nie musial sie zajmowac
generowaniem obrazu to co innego.

Inna sprawa ze nie piszesz jaka jest to ta plyta zintegrowana z grafika.
Niestety wiekszosc z nich nie ma sprzetowej akceleracji 3D, co za tyym idzie
czesc gier wogole moze sie nie odpalac.
Dzisiaj najtansze nowe karty np. jakis Radeon9200 maja taka akceleracje.
Dodatkowo karta taka posiada wlasny RAM (na samej karcie) i nie zabiera go z
glownej pamieci RAM komputera jak to ma miejsce w przypadku kart
zintegrowanych.
Taka prosta karta (przykladowy Radeon9200) kosztuje okolo 200zl.

--
pzdr
rb