Zabilem juz dwa Liteony 1653s

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 00:46:35 MET

Witam

Kupiłem wczoraj nagrywarkę Lite-on 1653s podłączyłem, włożyłem płytę CDRW,
wybrałem pare plików w nero by je nagrać i... system Win2000sp4 sfrezował mi
się na kilkanaście sekund. Po chwili wrócił do życia ale oznajmiając mi że
odłączyłem nagrywarę bez zatrzymywania i żebym tego nie robił. Nagrywara
znikła sobie z systemu, i przestała reagować na przycisk wysuwający tackę z
płytą. Po resecie kompa bios nie mógł wykryć żadnych urządzeń ide z drugiego
kontrolera(była jako sekundary slave z nagrywarką LG 8120b(z pamięci to pisze
bo teraz odłączyłem starą nagrywarkę).
Liteon, nawet gdy tylko podłączyłem mu zasilanie nie chciał otwierać tacki, w
ogóle zachowywał się jak totalnie martwy napęd.
Oddałem go do sklepu, wziąłem nowy. I niestety historia powtórzyła się, z tym
że druga nagrywarka liteona wypaliła jedną płytę cdrw i jedną DVD+RW. I tak
samo jak poprzednia wyzionęła ducha. Oddałem, wziąłem trzecią. Już krzywo na
mnie patrzyli w sklepie...
Trzecią nagrywarkę podłączyłem przez cable selekt jako sekundary master. Jest
sama na kanale. I boje sie że znowu coś ją ubije.
Nie wiem co zabiło dwie poprzednie. Czy może miałem zwykłego podwójnego
pecha, czy też to może coś nie tak z moim kompem. Zasilacz wygląda na ok.
Jest to Forton 300W, nie pomne już jego symbolu, ale napięcie na 12V waha się
między 12.1 a 12.35. Czyli właściwie w normie ATX2.1 ... Co robić? Wymienić
zasilacz, czy też winnego szukać gdzie indziej... A może to był po prostu
zwykły pech... Na razie trzecie nagrywarka działa już kilka godzin, i
wypaliła 1 płytę dvd+rw...

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski