Re: Nowy dysk - inicjacja

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 09:57:58 MET

"RK" <robert.kajdaniak@beztegoneostrada.pl> csn27r$844$1@nemesis.news.tpi.pl

> Włożyłem nowy dysk 160 GB do kompa i nie wiem jakie partycje na nim ustawić?
> Mam dwa dyski - na pierwszym jest system, a ten ma służyć do archiwizacji
> danych. Czy mam ustawić pierwszą partycję podstawową, czy rozszerzoną?
> Dodatkowe pytanie dotyczy pojemności, dysk powinien mieć 164 GB z kawałkiem,
> pokazuje 153.38 GB - czy to normalny objaw? Firma Hitachi chwali się, że ten
> dysk ma faktycznie 160 GB, to jak to jest naprawdę?

0. Na Twoim miejscu ten nowy bym uczynił systemowym,
   gdyż prawie na pewno jest szybszy od tamtego. :)
1. Tam gdzie możesz -- zakładaj podstawowe, gdyż są
   od siebie niezależne i dopóki jakimś cudem ich
   nie ukrzyżujesz ;) ze sobą -- nie mają ze sobą
   wiele wspólnego. Gorzej z rozszerzoną i logicznymi
   pod nią dyskami. Ale podstawowe mogą być co najwyżej
   cztery na jednym dysku, wliczając w to rozszerzoną. :)
2. 1 GiB == 1024 GB. :)

E. :)