Re: "Nowoczesny" dysk nie obsługuje win98 !?!?

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 17:47:08 MET

oomez wrote:

> Ostatnio znajomy mowil mi, ze nie moze zainstalowac win98 poniewaz ma
> "zanowoczesny" dysk. W sklepie/serwisie tak mu powiedzieli !
> Czy to wogole jest mozliwe ?

Może chodziło o natywne nieobsługiwanie 48-bit adresowania HDD (czyli
wieksze niż 138 GB)? Można to podobno obejść pod Win 9x, ale wymaga
dodatkowego softu (często płatnego).

>Ale czy nawet na
> najnowszych dyskach z formatem np. FAT32 moze sie nie dac zainstalowac win98
> ?

Jeśli partycja na której instalujesz kończy się /poniżej/ 138 GB'ta to
powinno pójść, zakładając że dysk to zwykłe PATA. Po instalacji systemu
mozna wrzucić dodatkowy soft pozwalający "zajrzeć" do reszty dysku
niewidocznej dla np. instalatora windows 9x.

> pzdr.
> oomez

Pozdrawiam