Re: Jaki cooler do mobilnego Bartona?

Autor: SamoDobro <samodobro_at_poczta.fm>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 13:57:35 MET

On Tue, 18 Jan 2005 19:00:29 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
<sal@hell.pl> wrote:

> Witam.
> Szukam właśnie nowego coolera do mojego mobilnego Bartona 2500.
> M-Barton 2500@3200

> Na procesorze kręci się aktualnie Spire Whisperock IV.
> W tej chwili całość jest średnio stabilna i procesor pod obciążeniem ma
> ok.
> 56 stopni.
> Myślałem o którymś z 'towerów' Gigabyte'a, ale ludzie piszą, że one są w
> miarę ciche tylko do 2600 obrotów.
> Zalmany raczej odpadają, bo nie chce mi się bawić z płytą i omijaniem
> kondensatorów...
> [...]

do tak podkręconego procka w zupełności wystarczy Pentagram QVC 80 Cu
u znajomego temperatura nie przekracza 54 stopni w stresie - w pełni
stabilne - wiatrak na minimum
ja mam Pentagrama QVC120 Cu - max temperatura jaką miałem to 51,5 stopnia
po całej nocy Prime95, wiatrak oczywiście na minimum
miałem wcześniej tego WhisperRocka (ale wyszlifowałem porządnie podstawę,
przy Pentagramie zresztą tak samo) i po skręceniu jego obrotów do poziomu
granicy słyszalności miałem 56 stopni w stresie po kilku godzinach. ale
full stable.
obecnie jest może nie ciszej (bo ten Whisper na minimalnych obrotach (5V)
też był niesłyszalny przy zamkniętej obudowie), ale na pewno chłodniej :)
no i watrak z tego Pentagrama wieje mi na pół płyty głównej :D

--
www.samodobro.vline.net.pl