Czy ktoś może mi powyjasniac ...

Autor: Mayewsky <mayewsky_at_autograf.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 18:40:59 MET

Witam, przeszukiwałem nieco tron odnoścnie tego o co zaraz zapytam i jednak
nie znalazłem dokłądnej odpowiedzi w związku z tym, zwracam sie do Was aby
ktoś mi w kńcu wyjaśnił poniższe oznaczenia :

- DVD-CDRW (to jak rozumiem napęd DVD i nagrywarka CD - zwykła znaczzy sie)
- DVD-R/RW - tego nie kumam
- DVD+R/RW - tego też
- DVD R/RW dual (+-) - i tego
- DVD-RAM - i tego

Chodzi o czywiscie - a moze nie oczywiście - o napędy do notebooka. Vzy jak
jest nagrywarka DVD to czy poza nagrywaniem płyt DVD moge także nagrywać
"zwykłe" płytki ?

Dalej, czym sie róznią, a może nie tyle co sie różnią ale który jest lepszy
z procesorów pomimo różnych "zegarów" :
- Athlon XP
- Intel Celeron
- Intel Celeron D
- Intel Celeron M
- Intel Pentium 4 M
- Intel Centrino

Tu także chodzi o procki do notebooków.
Planuje zakup i po prostu nie wiem co jest co, bo ostatnio jak widze sie
wiele pozmieniało - kiedys był, celeron, athlon i pentium i wsio było
czytalne,a teraz jakieś literki i wogóle.

I na zakończenie.
Posiadam komputer stacjonarny z parametrami : AMD Athlon 1,4 GHz
Thunderbird, 512 DDR ram, grafika Elza Erazor III vivo 32 MB, płyta MSI
Turbo. Jaki notebook z jakim prockiem itp. byłby mniej wiecej podobnie
chodzący do tej stacjonarki ? Czy Celerony w notebookach są teraz lepszej
jakości niż były kiedyś w PC ? Czy taki celeron o zegarze np. 1,4 GHz będzie
mniej więcej chodził tak jak mój AMD ?

Prosze o info i z góry dziękuje oraz przepraszam za ew. kłopot.