Re: budowa i zasada dzialania dysku twardego?

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 17:21:34 MET

mantodeus wrote:
> rozebralem sobie moj stary dysk (uszkodzony) i jest tam taki dziwny element
> ktory ma decydujacy wplyw na dzialanie glowicy ale nie za bardzo moge dojsc
> do tego jak on dziala. mianowicie jest to taki kawalek plastiku ktory
> "unosi sie" nad talerzem. czy ktos wie do czego to sluzy?

_NA PEWNO_ w jednym z rozbieranych przeze mnie IBMów taki dodatkowy
kawałek plastiku na głowicy służył do jej parkowania - a mianowicie dysk
podczas gdy się kręci - produkuje "wiatr" - wystarczy włączyć otwarty
dysk a okazuje się, że lekko dmucha na boki. Ten kawałek plastiku u mnie
służył to "zdmuchnięcia" głowicy do pozycji parkowania. Zdjęcie go
powodowało, że głowica nie chciała parkować.

IMHO genialne ...

Oczywiście nie wiem do czego to u Ciebie służy ... to tylko sugestia.

--
Sebastian Bialy - heby@poczta.onet.pl