Re: Karta TV o możliwie najlepszym tunerze

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 15:32:43 MET

Użytkownik "Bernard" <Bernard@earth.net> napisał w wiadomości
news:csgeg5$2d94$1@mamut.aster.pl...

> Jest, ale nie w jakości. Philips to typ tunera, a Connexant - digitizer.
> Zwykle karta ma tuner Philipsa, a digitizer Connexant lub serii Bt8x8
> (kiedyś Brooktree, obecnie robi to wiele firm). Układy connexant z -88 na
> końcu mają 10-bitowe próbkowanie i są wyraźnie lepsze od Bt878, ale to nie
> ma nic wspólnego z czułością tunera - chodzi o jakość obrazu (kolory,
> płynna skala jasności).

Oprocz ukladow Conexanta sa tez uklady wlasnie Philipsa np. SAA7134 -
przykladowo oparta o ten chip jest karta Kworld 7134.
Jednak z jako takiego doswiadczenia zauwazylem ze jakosc sygnalu antenowego
jest najwazniejsza. Nie wiem czemu - tunerow nie umieja robic czy co - w
kazdym badz razie przy silnym sygnale antenowym jakosc obrazu jest
wysmienita nawet na starych kartach opartych o BT878.

Podczas gdy zwykly telewizor (nawet z niskiej polki) potrafi z danego
sygnalu pokazac obraz bez wyraznego sniezenia, to w kartach TV (ten sam
sygnal antenowy) jest szum lub zaklocenia wszelkiej masci.

--
pzdr
rb