LCD iiyama ax3835ut problem z DVI na Radeon 7500

Autor: Adam Mowny <adam_at__moje_nazwisko_.neostrada.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 19:37:34 MET

powitać!

Mam panel LCD iiyama ax3825ut 15". Ogólnie sprawuje się super, przy
podłączeniu DVI w natywnym trybie graficznym 1024x768 obraz żyleta.

Problem jest przy podłączeniu DVI (kabel w komplecie) i pracy w trybie
tekstowym, np. przy wejściu do Setupu, pracy w DOSie. Objaw jest taki że
dolna część ekranu, ok 40% jest wykrzywiona i nieczytelna. Wygląda tak
jak "zerwane synchro" w CRT. Mogę podesłać mailem zdjęcie.
Przy podłączeniu przez D-sub wszystko jest OK. Grafika to klon ATI
Radeon 7500 firmy Power Color.

Sprawdzałem panel przy innym komputerze, ale z kartą na tym samym chipie
(tylko inny klon) i efekt ten sam, nawet większa część ekranu jest
nieczytelna.

Monitor był dwa razy w serwisie iiyamy (faktycznie działa door-to-door),
ale usterki nie usunęli. Za pierwszym razem wykonano "reset ustawień",
za drugim razem "naprawa ustawień DDC". Rozmawiałem bezpośrednio z
serwisantem który się moim panelem zajmował i nie stwierdził opisanego
objawu na karcie z chipem nVidia, bo taka mają w kompie serwisowym...

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem przy pracy w trybie DOSowym
przez DVI, albo ma pomysł o co chodzi i może pomóc?

--
Adam Mowny
    Przy odpowiadaniu na priv zmien w moim adresie: