Wątpliwość hardware'owa

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 15:36:11 MET

Witam wszystkich,

W chwili obecnej mam w sprzęcie DVD Toshiba oraz CD-RW Teac.
Ponieważ jednak napęd DVD coraz częściej czasami, ale mimo wszystko odmawia
posłuszeństwa dlatego też zastanawiam się nad jego wymianą.
Wpadłem na pomysł kupna nagrywaki DVD /raz, aby móc zapisywać dane, bo na
płycie DVD zmieści się więcej, aniżeli na zwykłym CD/ tylko niemalże zaraz
pojawiła się wątpliwość. Może się mylę, ale wykorzystywanie DVD-R jako
zwykłego DVD (to samo się tyczy CD-R jako CD) zużywa ten sprzęt. Stąd pomysł
zakupu nagrywarki DVD, zostawienia nagrywaki CD i... pytanie: Czy wymieniać
DVD na nowe <używam nie tylko jako normalnego CD, ale również do tego, do
czego się DVD używa - filmy... itd> czy też używać nagrywarki DVD jako DVD
ze świadomością, że będzie się /jeśli to prawda/ szybciej zużywać ? Słowem
co zostawić, co zamienić (a jeśli tak to na co ? - urządzenie i ew. model) ?
Sorry za banalne pytania, ale zależy mi na Waszej radzie.

Pozdrawiam
cOOba