Re: Sata czy ATA?

Autor: EP <jlcvreqnynć_at_mnfenav.fcnzreml>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 14:49:31 MET

Calme natrzepał(a):

> z tym mogę się zgodzić :) ale mimo tego, że okrągłe ATA są dość drogie w
> wąskich i zapchanym obudowach warto polecić

Oprócz tego że są droższe niż sata, są znacznie grubsze, twardsze (trudniej
to spiąć) no i co nie trudno się domyślić wtyki mają standardowe, są o wiele
delikatniejsze, nietrudno je uszkodzić. Do zapchanych obudów w ogóle się nie
nadają ponieważ przy wtyku są takiej samej szerokości jak standardowe, a w
przypadku urządzeń koło siebie i np dwóch taśm, jest to już problem bo jedna
zawadza o drugą, grubość i twardość o której wspomniałem sprawiają że ciężko
je między sobą wyminąć.

Zamiast wydawać pieniądze w "okrągłe" taśmy ide, lepiej dołożyć parę zł do
dysku sata.