"Miganie" obrazu - karta graficzna czy moze cos innego? Dosyc dziwne; )

Autor: Bartosz Śmigaj <smigaj_at_post.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 14:38:43 MET

Moze zaczne od mojego sprzetu

  Plyta glowna NF7-S v2, zrobiony mod 3in1
  Procesor to Sempron 2200+ @ 9x255 Vcore - z biosu: 1,875, CPUz - 1,84
  Pamieci DDR600 A-data 3-3-3-11@2,8V
  Grafika Geforce 2 MX 400 (MX MAX) ze zwalonym biosem.

  Mam taki dziwny problem. Na poczatku myslalem, ze to pamieci, ale
  wsadzilem DDR600 i problem nadal wystepuje. Od maksymalnego FSB plyty
  gdzie nie ma bledow z pamiecia tez jest pewien margines. No ale teraz
  powinien nastapic opis bledu... a wiec: blad owy wystepuje w 2 wariantach.
  Pierwszy wariant to losowe, niezalezne od systemu chwilowe zanikanie
  obrazu. Jest to mrugniecie takie samo jak przy zmianie rozdzielczosci
  (monitor CRT, stara 15), ewentualnie do tego przy ladowaniu sterownikow od
  grafiki w czasie ladowania systemu. Wystepuje to w roznych momentach,
  raczej nie jest zwiazane z przegrzaniem sie komputera bo obudowa jest
  wmiare dobrze wietrzona, w stresie temperatura CPU wedlug MBM nie
  przekracza 50'C. Czasem jest jedno mrugniecie, czasem seria.

  Drugi wariant tego bledu to mrugniecie w duzo bardziej okreslonych
  warunkach. A mianowicie gdy sciagam cos poprzez opere a nastepnie klikne
  prawym klawisze na tym pliku - obojetnie czy przez panel transfers w
  przegladarce czy np z Eksploratora. Wyglada to tak: rmb - migniecie -
  pojawienie sie menu. I dotyczy to tylko plikow sciagnietych przez Opere.
  Sprawdzilem inne pliki, katalogi itp. Nic. Obojetnie od wielkosci pliku,
  typu itd.

  I teraz tak: nie wiem czy oba warianty maja ze soba jakis zwiazek. Wiem za
  to, ze mam karte ze skopanym biosem video. Po wgraniu niby nowszego biosu
  mialem straszne krzaki, po prostu nic nie bylo widac. Na szczescie mam w
  domu taka sama karte graficzna - ten sam uklad - tyle, ze od Asusa (moja
  to Leadtek/Winfast) wiec udalo mi sie przywrocic ja do zycia. Potem w
  sieci znalazlem bios niby do mojej karty, ale nie wiem czy sa one znowu
  takie odpowiednie. W sterownikach Nvidii w zakladce gdzie mzoemy ustawic
  taktowanie rzdzenia/pamieci mam na obu suwakach 120. Z tego co wiem,
  Geforce2 ma ciut inne ustawienia. Zmiana tych wartosci na te, ktore uwazam
  za fabryczne niestety konczy sie zawieszeniem.

  Jakies sugestie co moze powodowac takie miganie?

  PS: jesli ktos ma dostep do karty graficznej takiej jak moja czyli
  Leadtek/Winfast Geforce2 mx 400 (max) z wyjsciem TV prosze o kontakt.

  PS2: Aha, mrugniecie od Opery itp jest KROTSZE. Wystepuje niezaleznie od
FSB - to tak, jakby ktos posadzal ten delikatny overclocking;)

--
  .: Bartosz Śmigaj
  .: mail :: smigaj@post.pl