Prosze o pomoc z plikiem hal.dll (wiondows XP)

Autor: Tadeusz Drabarek <tdrabarek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 16:56:22 MET

Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu:
Przy próbie uruchomienia systemu (WIndows XP SP2 PL) pojawia sie na od razu
nastepujący komunikat:
"Nie można uruchomić systemu Windows, ponieważ nastepujący
plik nie został znaleziony lub jest uszkodzony:
<katalog główny Windows>\system32\hal.dll.
Zainstaluj ponownie kopię tego pliku."

Co mam z tym zrobić?
Kiedyś już coś takiegi mi wyskoczyło, ale wtedy jeszcze miałem "zwykłego"
XP, bez SP2. Stara płyta instalacyjna systemu Windows XP miała konsolę
odzyskiwania, czy jakoś tak. (klawisz R przy uruchamianiu systemu z CD) - no
i wtedy jakoś z sytuacji wybrnąłem.
Nowa płyta instalacyjna, ta z XP SP2 tego niestety nie ma lub nie potrafię
tego odnaleźć, bo od razu (choć długo to trwa) wyświetla sie ekran z wyborem
partycji do zainstalowania systemu lub F3-wyjście. Konsoli odzyskiwania
nigdzie nie ma. jest co prawda jakieś ASR (tuz po rozpoczęciu ładowania z
CD), ale nie mam odpowiedniej dyskietki, krótej system wtedy ode mnie żąda.
(sam instalowałem, więc nie moge o nia poprosić administratora - po prostu
go nie ma)
Próbowałem użyć konsoli odzyskiwania za starej płyty, ale plik hal.dll jest
tam w postaci: hal.dl_. Próbowałem uzyć polecenia "expand hal.dl_ hal.dll",
ale otrzymuję komunikat, że "pliku nie można zdekompresować" (oczywiście
wcześniej kopiowałem go z CD-romu na HDD do katalogu system32, a steremu
hal.dll zmieniłem, nazwę na hal.dll.old).
Co mam zrobić? Polecenie "zainstaluj kopię tego pliku" sugeruje, że jakoś da
się to zrobić, ale jak?
Również nie pomogła po prostu zmiana nazwy pliku z hal.dl_ na hal.dll. Przy
uruchamianiu nadal tyen sam kominikat, pewnie nie zgadza sie wersja pliku z
wersja systemu (no pewnie, jak ma sie zgadzać?!) Probowałem oszukać system i
po uruchomieniu konsoli (ZE starej PŁYTY) wymieniĆ płyte na tą od XP SP2,
ale okazało się, że w trakcie pracy z konsolą odzyskiwania NIE DA SIĘ wyjąć
płyty z napędu.

Co robić? Jak naprawić ten plik? Mogę go sobie jakoś skopiować na dyskietkę
z innego komputera, ale jak go potem przegrać na dysk twardy? No i dlaczego
nie można go zdekompresować poleceniem expand? Jakies inne polecenie, jakieś
inne sposoby naprawy uszkodzonej instalacji?
Czy czeka mnie ponowna instalacja systemu? Miałekm z tym problem, bo klarta
grafiki powodowała resety przy instalacji, udało sie dopiero za ..nastym
razem i to po wyjęciu wielu innych kart, przeczyszczeniu złaczy itd. itp.
Nie mam specjalnej ochoty znowu się w to bawić...

Proszę chociaż o jakieś sugestie.

Tadeusz Drabarek