Re: LCD do pracy

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 16:38:24 MET

> Chciałbym prosić o radę, jaki monitor LCD jest najlepszy do pracy (8
> godz/dzien). Wiem z doświadczenia, że niektóre z nich np. Samsung 172T są
> bardzo jaskrawe, nawet po ustawieniu jasności i kontrastu na 0

Tak, to prawda. Wysoka jasność jest popularnym chwytem marketingowym i
jednocześnie dyskwalifikuje monitor. W zadowalającym zakresie, jednocześnie
nie obcinając matrycy, reguluje się wiekszość 17-tek w kategorii cenowej od
około 1500-1600 zł w górę. Wśród tańszych najczęściej jest to problem.

Jeśli będziesz przy monitorze pracował, tzn patrzył na duże jednobarwne
płaszczyzny, zwróć uwagę na drugi sławny słaby punkt LCD - nierówne
podświetlenie. Bardzo wiele monitorów to ma. Na pierwszy rzut oka nie
widać, szczególnie na wystawie przy jasnym oświetleniu i przy ruchomym
obrazie, ale później w zaciszu biura, plamy na kartce Worda potrafią
przeszkadzac.

--
Tomasz Jurgielewicz
Pena oferta NEC-Mitsubishi, Eizo, Iiyama