IDE w nowych plytach

Autor: Maly Rozowy Prosiaczek <mkl_at_poczta.fm>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 15:52:21 MET

Mysle o zmianie podzespolow w kompie. Waham sie pomiedzy AMD 64 i Pentium.
Przeczytalem jednak, ze w nowych plytach obslugujacych te procesory, ktore
oprocz IDE zawieraja SATA, IDE ograniczono do ATA/100 lub ATA/133 (w
zaleznosci od chipsetu). Co to oznacza? Mam dwa dyski - Seagate Barracuda 40
gb i nowy Maxtor 160 gb. W tej chwili obydwa pracuja w najwyzszym trybie
uzyskiwanym na mojej plycie Abit KT7A, czyli ATA/100. Czy jesli kupie nowa
plyte z ATA/100 nadal tak bedzie? Czy jesli kupie plyte z ATA/133 ten
mniejszy dysk, ktory pewnie jest ATA/100 bedzie dzialal czy nie?