[pytanie sprzętowe] Powolne działanie kompa

Autor: czczacz <sklep-kroliczek_at_go2.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 09:44:48 MET

Witam.

Mam 2 kompy - jeden w pracy, drugi w domu.
Dane 1:
płyta jetway v400da, sempron 2200, 512 ddr 400mhz - komp działa na zworce
ustawionej na 166 (dzięki wam :-)), win98.
Dane 2:
płyta jetway v333du, atlon xp 1700, 512 ddr 266mhz - komp działa na zworce
ustawionej na 133, windows ME.

No i ten pierwszy komp śmiga aż miło, mam program PCMarket7 do obsługi
sieci - na 1 działa super szybko, a na drugim zajebiście wolno, aż człowieka
szlag trafia.
Ogólnie ten drugi komp jest strasznie mułowaty, a praktycznie różni się od
tego pierwszego tylko częstotliwością magistrali.
Dla porównania jest jeszcze trzeci komp, z prockiem duron 1ghz i 128mb ramu
i on działa szybciej niż ten mułowaty :-).
Ustawienia w biosie są identyczne dla obydwu kompów na płycie jetwaya
(oprócz częstotliwości oczywiście).
Po włączeniu kompa, obydwa mają mniej więcej tyle samo pamięci zajętej
(ok.30%), po włączeniu tego PCMarketu pamięć jest zajęta w ok. 60% (program
ma zalecane wymagania 512 ramu).

No i teraz moje pytanko: dlaczego ten drugi komp działa tak wolno? Rozumiem,
że jest różnica w szybkości pamięci, ale żeby aż tak. Procki w końcu są
praktycznie te same (obydwa mają to samo jądro i po 1483mhz).
Pomocy :-)

Czczacz