energooszczedny procesor

Autor: Glikogen <maci_at_nielubiespamu.k.pl>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 11:08:52 MET

Witam

Szukam jakiegos energooszczednego i taniego procesora/plyty pod prosty
serwer (router IP + serwer plikow).
Wstepnie mial to byc PII-400 i plyta na slot 1 + udma 100 - jesli chodzi o
wydajnosc to jest to zupelnie wystarczajace, jednak taki sprzet jest juz
wiekowy i przetestowalem juz kilka plyt glownych i ciagle sa z nimi jakies
problemy. Dlatego sklaniam sie do zakupu nowego sprzetu (plusem jest
gwarancja) lub uzywanego ale nieco nowszego.
Pytanie jaki sprzet wybrac? - nie zalezy mi tak bardzo na megahercach -
wazne zeby sie duzo nie grzal i byl w miare energooszczedny i niezawodny.
W sklepie moge kupic semptrona 2200+ i plyte za okolo 300zl - ale nie mam
pojecia jaki z niego grzejnik i jaki ma pobor pradu. Mam mala obudowe
specjalnie dobierana pod wymiar z niewielkim zasilaczem (~200W) wiec jestem
tez ograniczony moca tego zasilacza. Poza tym tak naprawde 1500MHz nie jest
mi zupelnie potrzebne. Moze cos starszego z prockow? Szukalem prockow
Transmeta (bardzo energooszczedne, podobno nie trzeba ich nawet chlodzic)
ale nie mozna ich za bardzo u nas dostac.

Glikogen