Asus P5AD2 Deluxe - maly problem po upgradzie - muzyka, siec, RAID [dlugie]

Autor: Johnny <polkiu_at_TNIJTO.poczta.fm>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 23:05:54 MET

Zmienilem kilka podzespolow na cus takiego:
Asus P5AD2 Deluxe, PIV 3.0, 512MB 533

i niestety pojawilo sie kilka problemow. Mam nadzieje ze mi pomozecie, albo
chociaz wskazecie ew. namiary w

sieci.

Plytka gl. ma zintegrowana "podobno" fajna karte muzyczna (C-Media CMI9880
7.1) i jeszcze sieciowke (Marvell

Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit) [IMO niefajna]. Napisalem podobno bo niestety
na systemie Win XP SP2 wszystko sie

fajnie zainstalowalo , nie ma zadnych problemow (w menedzerze urzadzen), ale
system (panel

sterowania->dzwieki, urzadzenia audio) nie widzi zadnych urzadzen audio.
probowalem podpinac sluchawki i

kolumny do roznych jackow ale dalej nic. w czym problem? czy mozliwe ze
konflikt przerwan moze prowadzic do

takiej sytuacji??

z sieciowka mam podobny problem - nie dziala tak jak trzeba. sprawa sie
rozchodzi o to ze to druga sieciowka

ktora ma sluzyc jedynie do crossowego polaczenia z xboxem, a pierwsza
sieciowka realteka (ktora notabene

dziala bez problemu bez zadnej konfiguracji) sluzy do polaczenia z
internetem. jak to skonfigurowac zebym mogl

udostepniac polaczenie internetowe do xboxa??

kabel jest okej bo po podpieciu system wykrywa polaczenie lokalne 100Mb,
tylko sprawa [chyba] sie rozbija o

skonfigurowanie tejze karty sieciowej bo przez ftepa nie moge sie "dobic" do
xboxa.

xbox ma na sztywno przypisany ip 192.168.0.13

komp ma 192.168.08 na karcie Realteka, czy w drugiej musze na sztywno
przypisac jakis ip z puli 192.168?? po

wpisaniu ipconfig na temat drugiej karty sieciowej wsyakauje m.in takie oto
dane:

 Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak
 Adres IP autokonfiguracji . . . . : 169.254.244.208
 Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.0.0

skad on bierze taki IP??

trzecia sprawa:

plyta ma w ch### wyjsc na sate jednak "tylko" 1 Ultra DMA i 2 x UltraDMA na
RAIDzie (ITE 8212F IDE RAID). Po

poprzednim sprzecie zostal mi jeden HDD na E-ide i 3 napedy optyczne. I jak
to teraz podlaczyc? Obecnie "jade"

na jednej tasiemce dysk i nagrywarka DVD podlaczonym do 1 wyjscia Ultra DMA.
Jednak (nie wiem czy to akurat

wina tego) daje sie odczuc dlawienie przy kopiowaniu, otwieraniu wielu
rzeczy naraz etc. to chyba ten dvd

spowalnia, prawda? czy zaleca sie zostawienie na takiej tasiemce tylko HDD??
Teraz dalej - czy mozna same

napedy optyczne podipac przez RAID? Gdy probowalem podpiac dwa cd na jednej
tasiemce do tego, to nic nie

wykrywal, ale po podpieciu kombinacji HDD+ cd to juz wykryl. Od czego to
zalezy??

Jak to wszystko (czyli 3 napedy optyczne i 1 HDD + plus ewentualnie kiedys
kieszen na drugi dysk) moznaby

podpiac, czy jedynym wyjsciem bylyby przejsciowki SATA<->EIDE? Czy takie
przejsciowki mozna dostac, czy to

powoduje spadek wydajnosci, czy od razu lepiej sie przesiasc na dysk sata??

Troche szukalem (i bede dalej szukal) w sieci idpowiedzi na te pytania, ale
mam nadzieje ze tutaj uzyskam

konkretne odpowiedzi.

Dzieki za info.

Pozdrawiam.