Re: Arctic Cooling na p³ycie GA 7VAXP - czy da rady?

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 20:32:41 MET

10 Jan 2005 17:48:14 +0100, na pl.comp.pecet, maar napisa³(a):

> Napisz jak sprawowa³ siê ten cooler?

Pasta w komplecie, calosc ladnie zapakowana, podstawka miedziana - ze niby
rdzen latwiej odprowadza cieplo, reszta aluminium. Wykonianie dobre.

>Czy rzeczywiscie jest on tak cichy

Jest cichy. Dopiero na max obrotach go slysze, ale moje organoleptyczne
pomiary prawde mowiac nie sa do konca wiarygodne bo mam wyjacy zasilacz
chiefteca 1136H i jego slychac naprawde mocno. Ale bawilem sie troche z
zatrzymywaniem wentyla na procu i na moje ucho to jest cichy.
Dopiero gdy proc poszedl na 3000+ (standardowo 1700+) wentyl przy
obciazeniu wskoczyl na wysokie obroty i zaczal byc slyszalny.
Najlepiej gdybys sam sprawdzil, bo jak mowie trudno mi przy moim chieftecu
wyrokowac, ale juz samo nowatorskie wykonianie na sama logike mowi ze
bedzie ciszej niz w klasycznych wentylatorach.

>no i jak jest wydajny.

Przy napieciu 1.78 jest jeszcze OK. Powyzej zaczely sie problemy, ale jak
mowie - procek mocno krecony. Standardowo 37*C, w stresie moze z 45*C, ale
wszystko przy niezbyt wygorowanych obrotach. Po podkreceniu do 3200+
zaczely sie problemy, bo napiecie musialem podniesc do 1.86 i juz w stresie
mial 68-70*C na najwyzszych obrotach.
Ale podejrzewam ze prawdziwy athlon 3200+ tyle energii nie wydziela :D

Reasumujac - fajny, cichy wentylator. Nie polecam jednak do mocnego
overclockingu.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl