Re: plyty po AMD

Autor: Bubby <46349_at_poczta.fm>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 09:40:08 MET

Użytkownik "Przw" <przemnet@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:mjn9b2-oi2.ln1@solaris.elektrownia-lagisza.com.pl...
> Asus A7V8X-X, AMD Sempron 2.2+
>
> Pytanie mam następujące:
>
> w opisie płyty pisze, że obsługuje procesory od 600 MHz do 2.25 GHz.
>
> mój sempron jest 2.2+, lecz to tak naprawdę 1500 MHz.
>
> czy w związku z tym to jest "maxymalny" procesor jaki mogę włożyc do tej
> płyty ??? (jeśli chodzi o taktowanie).
> czy górna częstotliwość, zapisana w specyfikacji płyty dotyczy faktycznego
> taktowania procesora (w moim wypadku 1500 MHz) czy "częstotliwości"
> marketingowej AMD (2.2 GHz) ?

Nie ma czegoś takiego jak częstotliwość marketingowa. To wymysł producentów
procesorów. Są różne teorie odnośnie tego na jakiej zasadzie wymyślane są te
oznaczenia.
Jedna z nich głosi, że jest to swego rodzaju porównanie, że tak samo jest
wydajny PIII lub PIV o takiej ilości MHz.

Tak czy owak, TY masz patrzeć na ilość MHz, a nie oznaczenie, bo w
specyfikacji podali "od 600 MHz do 2.25 GHz" a nie "od K3 do AthlonXP
2200+".