Re: HDD seagate40GB a wymiana elektroniki

Autor: Meklar <meklarWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 00:11:13 MET

> Siadla mi elektronika w dysku SEAGATE U6 ST340810A 40GB - przez zasilacz..
> Chce odzyskac dane,wymieniajac elektronike z innego dysku,ale ponoc nie
> wystarczy taki sam model - musza sie zgadzac rowniez inne dane..
> No wlasnie - co jeszcze oprocz firmware musi sie zgadzac??
>
> Co z takimi danymi jak
> P/N,HDA P/N,Configuration Code,Configuration Level - czy one,a moze jakies
> inne dane maja wplyw na to czy elektronika podejdzie czy tez nie??
>
> Czy samo Firmware wystarczy - moge miec model z rozniacym sie TYLKO
> Configuration Level - czy to moze miec wplyw??

Nie wiem jak jest w SG ale swego czasu padł mi dysk maxtora (6GB) w pracy i
wymieniłem na ten sam model ale z małą różnicą w wersji biosu dysku (dziesiąta
część po kropce ;) ) i poszło. Tylko, że taka konfiguracja również szybko mi
padła ale być może to była wina całej partii dysków, chociaż nie wykluczam, że
to wina niedoboru wersji ze sprzętem, w każdym razie dane udało mi się przegrać.

Jak pewnie wiesz dyski SG40GB były produkowane w dwóch wersjach obudowy(mam na
myśli wersję 5400, barracudy chyba też ale nie miałem żadnej więc nie mogę
powiedzieć na sto procent), ta starsza jest większa i ma możliwość ograniczenia
pojemności do 32GB a ta nowsza jest niższa bez możliwości ograniczenia
pojemności. Nie wiem jakie do końca są parametry biosu dysku ale nawet jakby
były te same to wątpię czy udało by się uruchomić (nie wiadomo czy elektronika z
nowego dysku jest na takiej samej płytce co stara ;) ).

Na Twoim miejscu znalazłbym identyczny dysk (model i firmware) a pozostałymi
parametrami nie przejmował się za bardzo.

Jeśli dane są bardzo ważne (firmowe itp) to raczej daj dysk specjalistom

Pozdrawiam
Meklar