Re: "ukladanie" twardziela

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 22:55:16 MET

Użytkownik "INDYGO29" <Indygo29@vp.pl> napisał w wiadomości
news:crpjjm$dti$1@atlantis.news.tpi.pl
> Witam.
> Zadam Wam lamerskie pytanie.
> Ufam że mi wybaczycie......
> Może ktoś mi pomoże, wiem sporo o kmpach ale....
> no własnie i tu strach mnie ogarnia.
> Nie wiem jak ulożyć krok po kroku zupelnie nowy dysk:(((
> wiem że to wywołuje śmiech u Was przyznaję się bez bicia nie wiem jak
> zakładać partycje na nowym dysku:(((
> Nigdy nie było mi to potrzebne, a teraz przydało by się.
> Bede wdzięczny choć za linka do stronki z dokładnym (krok po kroku)
> opisem. Albo za maila z opisem.
> Pozdrawiam i dziękuję:))))

Jest to bardzo proste. Uruchamiasz instalkę XP (ufam, że to XP będzie, a
nie przestarzałe Windows 98) i tam spod instalatora krok po kroczku
zakładasz partycje i je formatujesz. Po wszystkim zrestartuj komputer,
coby pierwsza partycja na pewno dostała literkę C, i kontynuuj
instalację. Możesz mieć wszystkie partycje podstawowe (maksymalnie 4),
niepotrzebna Ci do niczego partycja rozszerzona, choć jeśli chcesz mieć
same podstawowe to załóż tylko jedną partycję, pod system, a resztę
dysku spartycjonuj już spod działającego Windows. Pod system sugeruję
przeznaczyć nie więcej niż 10 GB.

P.S. Jak widzisz, niepotrzebne Ci żadne wieszadełka w rodzaju Partition
Magica, ani DOS-owe dyskietki i fdiski z zeszłej epoki..... a jak chcesz
wiedzieć więcej, to przeczytaj np.
http://www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=/ent2002/03/klub_na.htm .

/odpowiadając zmień px na pl/