[nietypowe] Jak chlodzic kompa ?

Autor: Fantom <szczukot_at_skasujto.poczta.onet.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 14:51:16 MET

Witam
Mam pytanka odnosnie chlodzenia komputerow. Posiadam 'nietypowe' komputery w
nietypowych miejscach. Jedne np nie maja zasilaczy na swoim miejscu a inne
sa zamkniete w drewnianych skrzyniach. No i trza je jakos chlodzic. Ale jak
? Logicznym jest zrobienie przeplywu powietrza, czyli dziura na dole i
dziura na gorze. No i dodatkowo przydalby sie wiatrak dla lepszego ruchu. No
i tu pytanka :
Czy lepiej umiescic go na dole czy na gorze ? Czy ma on wciagac powietrze
czy wydmuchiwac ? Niby na logike to to samo. ale jakby nie patrzec sa 4
mozliwosci z czego 2 wydaja sie rownie rozsadne (ruch powietrza z dolu do
gory a wiatrak albo na dole albo na gorze). Ale ktora z nich jest jeszcze
najsensowniejsza (nie wiem, np zimne/cieple powietrze inaczej dziala na
uklad pedny itp)?

Fantom